آموزش‌های مهارتی در استان را ساماندهی کنیم

در دومین نشست شورای مهارت آموزی که با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای در استانداری گیلان برگزار گردید، سیدمحمد احمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان گفت: نیازمند ساماندهی آموزش‌های مهارتی در استان به منظور افزایش ضریب اشتغال هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان، دومین نشست شورای مهارت آموزی به ریاست سیدمحمد احمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان و با حضور محمد حسینی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با اشاره به نقش آموزش های مهارتی در توسعه فضای کسب و کار اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، ظرفیت خوبی در بخش آموزش مهارت‌های شغلی دارد که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت .

وی با بیان اینکه در جریان ایجاد اشتغال معیار مهمی همچون داشتن مهارت یک ضرورت به شمار می‌رود، بخش خصوصی را همپای بخش دولتی در جریان ایجاد اشتغال خواند و گفت: برای افزایش جریان تولید و گسترش صنایع باید نسبت به تربیت نیروی کار با مهارت گام برداشت .

احمدی گردشگری را یکی از ظرفیت‌های استان خواند و افزود: در این صنعت ایجاد اشتغال با رویکرد جوامع محلی بیش از پیش محسوس است لذا با تمرکز بر مقوله بوم‌گردی می‌توان کسب و کار خانگی را رونق بخشید .

وی با بیان اینکه ایجاد این بنگاه‌های کوچک نیازمند آموزش های مهارتی لازم در بخش گردشگری است خاطر نشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای پیلان با برگزاری دوره‌های فشرده می‌تواند در بهبود خدمات این بخش مؤثر باشد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با اشاره به عزم دولت برای ایجاد اشتغال، از تخصیص 200 میلیون تومان تسهیلات در مرحله اول برای مشاغل خانگی خبر داد و گفت: اعتبار مذکور برای فعال کردن مشاغل خرد و ایجاد اشتغال زودبازده در استان پرداخت شده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه مهارت های آموزش فنی و حرفه‌ای از دستگاه‌های اجرایی خواست تا آموزش‌های مهارتی را به عنوان رویکردی در مسیر توسعه دنبال نمایند .


آموزش‌های مهارتی در استان را ساماندهی کنیم
آموزش‌های مهارتی در استان را ساماندهی کنیم
آموزش‌های مهارتی در استان را ساماندهی کنیم
آموزش‌های مهارتی در استان را ساماندهی کنیم

  • تاریخ درج : ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر ساعت ۱۶:۱۰
  • تعداد بازدید: 2502